Bieb++: inhalen met een blinddoek voor

21 januari 2010

Bieb++: inhalen met een blinddoek voor

Pas in de zomer van 2010 wordt duidelijk of de samenwerkende partijen Artplex en UCK het uberhaupt kunnen trekken, maar nu wordt de raad wel alvast geacht 3 miljoen af te hameren voor de voorbereidingen van de bouw van de Megabibliotheek aan het Smakkelaarsveld.

Vele woorden van wethouder Janssen ten spijt; bij de SP blijft vooral het idee hangen dat deze PvdA-CDA keutel koste wat het kost voor de verkiezingen gelegd moet worden.

Over de Balk aflevering zoveel?

Het is natuurlijk te zot voor woorden om niet die paar maanden extra te nemen en daarmee je risico's fors te kunnen beperken, was het pleidooi van SP-fractievoorzitter Tim Schipper. De PvdA, bij monde van Bart Beerlage, wilde vooral gas geven en verweet de SP altijd maar op de rem te staan. Schipper: "Gas geven kan mooi zijn, maar dit is een vrachtwagen inhalen met een blinddoek voor."

Alsof het geld nog altijd tegen de ramen klotst, alsof er nooit enig probleem is opgetreden bij het Muziekpaleis lijken PvdA en CDA vooralsnog voor de inhaalmanoeuvre te gaan. Het opvegen van de brokstukken is voor anderen.