Utrechters tegen verplicht verhuizen ouderen

21 juni 2014

Utrechters tegen verplicht verhuizen ouderen

Utrecht is tegen het uitzetten en verplicht verhuizen van ouderen. Vanmiddag werden in drie uurtjes tijd 115 handtekeningen opgehaald tegen de sluiting van 800 van de 1300 verzorgingshuizen. De SP in Utrecht gaat door met actie voeren en roept iedereen die de ouderenzorg een warm hart toedraagt te helpen.

Ongeveer 100.000 ouderen in Nederland wonen in een
verzorgingshuis waar ze veilig wonen en liefdevol verzorgd worden. Het kabinet wil 800 van de 1300 verzorgingshuizen sluiten. Vanwege de bezuinigingen moeten ouderen in verzorgingshuizen gedwongen verhuizen. Of ze komen het verzorgingshuis niet meer in terwijl zij die geborgenheid juist nodig hebben.
Deze plannen betekenen bovendien dat ouderen verplicht langer thuis moeten blijven wonen, terwijl er ook fors bezuinigd wordt op de thuiszorg. Duizenden zorgmedewerkers verliezen hun baan. Hun werk wordt door het kabinet te grabbel gegooid.

Net als de SP pikt Utrecht dit blijkbaar niet. Op een druk bezochte kraam op de Oudegracht gaven 115 Utrechters aan dat zij tegen sluiting van de verzorgingshuizen zijn.

Maar met 115 handtekeningen zijn we er nog niet. U kunt ook helpen dit krankzinnige beleid tegen te houden. Teken de petitie online, of help ons nog meer handtekeningen op te halen. Neem hiervoor contact met ons op.

Foto: Hans Verschoor