Tivoli Oudegracht wordt het nieuwe Kytopia

1 juli 2014

Tivoli Oudegracht wordt het nieuwe Kytopia

Kyteman verhuist met zijn Kytopia naar het voormalige poppodium Tivoli aan de Oudegracht. Het pand in de Utrechtse binnenstad wordt het nieuwe onderkomen van de muzikale broedplaats.

Colin Benders, alias Kyteman, zette enkele jaren geleden een muziekcomplex op aan de Zeedijk met studio's en muzikale ontmoetingsruimten voor zijn collectief van muzikanten. Dit huidige Kytopia moet wijken voor nieuwbouw, waardoor zij al half juli op straat zouden komen te staan. Er waren al wel ideeën om Kyteman in

het leegstaande Tivoli pand aan de Oudegracht te huisvesten, maar voor velen leek het historische pand toch iets te hoog gegrepen. Mede dankzij SP-wethouder Paulus Jansen konden de plannen alsnog gerealiseerd worden.

Jansen: 'Kyteman krijgt een voorlopig huurcontract tot er een definitieve bestemming en een koper voor het pand aan de Oudegracht is gevonden. Deze herontwikkeling van het pand zal zo'n twee à drie jaar duren. Voor de definitieve invulling is een prijsvraag uitgeschreven.'

Foto: CC-BY-NC-ND 2.0 2012, Nina Zimmermann