Meldpunt Zorg geopend

9 oktober 2014

Meldpunt Zorg geopend

De Utrechtse SP-afdeling heeft afgelopen donderdag de handtekeningen die in Utrecht zijn opgehaald tegen het sluiten van verzorgingshuizen aangeboden aan wethouder Jongerius. Hiermee is het Meldpunt Zorg voor de stad Utrecht officieel geopend. Vanaf nu kan iedereen met klachten over de decentralisaties van de zorg in Utrecht bij dit meldpunt terecht.

Klachten, maar ook positieve ervaringen die burgers hebben met de zorg die naar de gemeenten zijn overgeheveld (jeugd- en ouderenzorg en zorg voor chronisch zieken en gehandicapten) worden geïnventariseerd en gedeeld met de wethouder.  Zoals SP-raadslid Nicole van Gemert bij de opening van het meldpunt zei: "Met dit meldpunt zorgen we dat we op de hoogte zijn van hoe de decentralisaties uitpakken en kunnen we de wethouder erop aanspreken als het beleid niet werkt of slecht uitgevoerd wordt."

Wil je ook je ervaring, klacht of opmerking over de decentralisatie van de zorg kwijt, dan kan je hier terecht bij ons meldpunt.

Foto's: Hans Verschoor