SP blij met oplossing voor dansschool Get Motivated

9 oktober 2015

SP blij met oplossing voor dansschool Get Motivated

Foto: SP

Een paar maanden lang verkeerde dansschool Get Motivated in De Meern in grote onzekerheid over haar voortbestaan. Vanwege de aanwezigheid van een LPG-vulpunt in de buurt van de school mochten er niet meer dan vijf mensen tegelijk in het pand aanwezig zijn. Gisteren kwam het mooie bericht dat er een oplossing is gevonden. De school kan voorlopig gebruik maken van een leegstaand pand in de buurt. Een geweldig resultaat, mede dankzij de enorme inzet van een hele kluit vrijwilligers van de school en de handtekeningen van honderden sympathisanten.

SP-wethouder Paulus Jansen trok zich het lot van de dansschool aan, ook al omdat een rare kronkel in de wetgeving het probleem veroorzaakte. Zo zou een basisschool op de zelfde afstand van het tankstation als de dansschool zelfs mogen uitbreiden, alleen omdat die vergunning al was afgegeven voordat de wet werd aangepast. Niet uit te leggen. In korte tijd legde Paulus een aantal alternatieven op tafel, waarmee het voortbestaan van de school kon worden veiliggesteld. Dat is nu dus gelukt.

De volgende stap is het verplaatsen van het tankstation uit de woonwijk, net zoals dat om veiligheidsredenen al op een aantal andere plekken in de stad is gebeurd. Als dat lukt kan Get Motivated straks weer helemaal gebruik kan maken van het eigen pand.