Kom morgen naar de TTIP-demonstratie in Amsterdam!

9 oktober 2015

Kom morgen naar de TTIP-demonstratie in Amsterdam!

Foto: Hans Verschoor

Donderdag en vrijdag stond de SP tijdens de ochtendspits op Utrecht Centraal om op te roepen voor de TTIP-demonstratie van morgen. De EU en de VS onderhandelen over een ingrijpend handelsakkoord genaamd TTIP. Het grootbedrijf krijgt in het verdrag vrij baan, ten koste van de democratie. De SP vindt TTIP geen handelsverdrag maar een wurgakkoord.

Foto: Milieudefensie
SP-afdelingsvoorzitter Milos Todorovic: “Het is belangrijk dat meer Nederlanders weten wat er staat te gebeuren met dit verdrag. Grote bedrijven krijgen meer te zeggen en de democratisch gekozen regeringen juist minder.” Ook op het gebied van arbeidsvoorwaarden ziet de SP problemen opdoemen. “De Nederlandse bedrijven moeten door dit verdrag gaan concurreren met Amerikaanse bedrijven. De sociale standaard daar is veel lager dan hier, dus je kunt wel verwachten dat de lonen hier dan moeten dalen en arbeidsvoorwaarden verslechteren om maar bij te blijven.”

De SP wil eerlijke handel. Het uitgangspunt moet zijn dat iedereen profiteert van de afspraken niet alleen het grootbedrijf. Todorovic: “We kunnen nu nog zeggen: stop met dit wurgakkoord. Sluit je aan bij het protest op zaterdag 10 oktober!”

Reacties

Hoe is het mogelijk dat onze regering zich om laat kopen door Amerikaanse handelaren ,
Het is gewoon veraad !!!!!
Stoppen ermee!!!