Gemeente Utrecht schaft minimum jeugdloon af!

12 november 2015

Gemeente Utrecht schaft minimum jeugdloon af!

De Utrechtse gemeenteraad heeft gisteravond het jeugdloon afgeschaft voor jongeren die voor de gemeente werken. De jongerenbeweging Young&United is de campagne tegen jeugdloon een jaar geleden begonnen. De SP en ROOD hebben de jongeren hierin vanaf het begin af aan gesteund. De SP feliciteert Young&United met deze winst!

SP Raadslid Milos Todorovic: "Tot vorig jaar werd er niet over het jeugdloon gesproken. Door actie te voeren hebben de activisten van Young&United het jeugdloon op de kaart gezet." Inmiddels is er een meerderheid in de Tweede Kamer om het jeugdloon te verhogen. "Na Zwolle, Amsterdam en Heerlen is ook in Utrecht vanavond afgesproken dat jongeren die voor de gemeente werken voortaan een volwaardig loon krijgen. Een flinke stap in de richting van een jeugdloonvrij Nederland!"

Ook zal de gemeente bedrijven en andere gemeentes in de regio oproepen om het jeugdloon in de ban te doen. ROOD Utrecht voerde al eerder actie met Young&United voor een jeugdloonvrij Nederland!