Nieuws, juni 2008

30 juni 2008

Terugblik op Buurten in de Buurt van 7 juni

leidseweg.JPG

Als onderdeel van de landelijke scholing 'Onder de Mensen' is het SP Scholingsteam zaterdag 7 juni met een ploeg van 25 SP?ers de Leidseweg-buurt ingedoken. Uit de gesprekken die we voerden met de buurtbewoners kwamen de volgende opmerkelijke zaken naar voren:

23 juni 2008

Afghanistan-tour brengt Van Velzen en Bashir naar Utrecht

Kom naar de Afghanistan-tour!

In het kader van de Afghanistan-tour komen op dinsdag 1 juli SP-kamerleden Krista van Velzen - die Afghanistan in het verleden bezocht - en Farshad Bashir (geboren in Afghanistan) naar Utrecht toe om uiteen te zetten wat de huidige situatie is in het land.

19 juni 2008

Buurten in Kanaleneiland

Maandagavond 16 juni was eigenlijk de avond waarbij ROOD in gesprek wilde gaan met jongeren in Kanaleneiland. Alles was geregeld, ROOD was er klaar voor, Sadet Karabulut was er en er waren veel belangstellende SPers. Alleen?de jongeren kwamen niet. Toen hebben we maar van de nood een deugd gemaakt en zijn we gaan ?buurten in de buurt? met de ZO-krant, want als de mensen niet naar ons komen, gaan wij wel naar ze toe!

12 juni 2008

BRU, houd je buiten het busconflict!

buschauffeurs.JPG

Het Bestuur Regio Utrecht (BRU) ? een samenwerkingsverband van de gemeente Utrecht en omliggende gemeenten ? stapt naar de rechter om de staking van de buschauffeurs van Connexxion in de regio Utrecht te breken als de overleggen van vandaag niet leiden tot een beëindiging van de staking. Hiermee bemoeit het BRU zich met een conflict dat niet het zijne is. Onacceptabel wat de SP betreft.

10 juni 2008

SPiritus: over samenscholingsverboden en mosquito's (update)

_dsc0017.jpg

Hoofdgast van de SPiritus van zondag 8 juni was burgemeester Aleid Wolfsen. Gespreksleider John van Otterloo ging met hem in gesprek over Wolfsen zelf en vooral over het samenscholingsverbod in Kanaleneiland en de mosquito?s in de wijk. De onbekende SP?er deze keer was Chris van Amersfoort. Chris Baerveldt verzorgde de SPolumn en de muziek werd verzorgd door LX-Press.

8 juni 2008

SP weer op de Bazaar

Om de nieuwe ZO-krant te verspreiden is de SP Utrecht op zondag 15 juni weer aanwezig op de Utrechtse Bazaar. Wilt u er graag ook bij zijn en samen met mede-SP'ers de bezoekers van de overdekte markt informeren over de SP? Meldt u zich dan aan bij Chris van Amersfoort op 06-1955 8694 of mail hem op hcvanamersfoort@hotmail.com