Nieuws, oktober 2010

26 oktober 2010

SP roept burgemeester op klachten brandweer serieus op te pakken

De SP maakt zich grote zorgen over de (toekomstige) brandveiligheid in Utrecht. Gisteren tijdens de commissievergadering over de gemeentebegroting stelde de SP vragen over de bezuinigingen op de brandweer en het invoeren van de viermansbemensing op de tankautospuit (TAS4). De burgemeester beweerde bij hoog en bij laag dat de bezuinigingen niets van doen hebben met het invoeren van TAS4. De burgemeester ging niet in op het negatieve advies van de Ondernemingsraad en de zorgen die leven over de veiligheid, voor brandweerlieden en de stad.

24 oktober 2010

4 ton Leefbaarheidsbudget Zuid op aan regulier onderhoud

De Utrechtse SP-fractie is zeer verbaasd dat er 4 ton uit het Leefbaarheidsbudget voor de wijk Zuid wordt besteed aan het herstellen van verzakte straten in Frans Lunetten. Dit bleek uit het wijkbericht dat pas geleden daar werd verspreid. Een en ander is het gevolg van een collegebesluit uit december 2009. Het reguliere geld voor onderhoud was namelijk op, zo blijkt uit het besluit.

Bewonersinitiatief of regulier onderhoud? Lees verder
24 oktober 2010

Schriftelijke vragen SP over financiering onderhoud uit leefbaarheidsbudget

Schriftelijke vragen SP over finaciering regulier onderhoud Frans Lunetten

22 oktober 2010

SP steunt SOLGU voor toegankelijke stad

Op 27 september nam de SP-fractie deel aan het practicum openbare ruimte van het SOLGU. Hierbij gingen ons 'de ogen open' over hoe het is om je met een beperking door de stad te moeten bewegen, of hoe moeilijk het is gewoon ergens naar het toilet te gaan.

Het is keihard nodig om het bewustzijn te vergroten over het belang van toegankelijkheid. En iedereen kan daaraan meehelpen. Om te beginnen met de toegankelijkheidstest van het SOLGU.

Toegankelijkheidstest Lees verder
20 oktober 2010

28 oktober: demonstratie Laat Lunetten Niet Stikken

Vele SP-ers ondertekenden begin dit jaar de petitie van het burgerinitiatief Laat Lunetten Niet Stikken, tegen de verbreding van de snelwegen rondom de wijk. Ook waren we prominent aanwezig bij de lawaaioptocht op 16 januari.

Lawaaioptocht Lunetten

Op donderdag 28 oktober het vervolg: om 20.00 uur een manifestatie bij het stadhuis. De SP is er wederom bij. Jij ook? Lees verder voor de oproep.

14 oktober 2010

Meetnet luchtkwaliteit beloning pionierswerk SP

Vanmiddag gaf de raadscommissie Stad en Ruimte groen licht aan het college om vijf jaar lang de luchtkwaliteit in de stad op 47 plaatsen te gaan meten. De SP is zeer tevreden dat het vele pionierswerk van de fractie nu wordt omgezet in gemeentelijk beleid.

Lucht Lees verder