Red de Zorg!

Het Utrechtse stadsbestuur gaat zwaar bezuinigen op ouderen, zieken en gehandicapten. De toch al magere zorg wordt nog verder uitgekleed. De SP wil fatsoenlijke zorg en roept daarom op tot actie.

Het stadsbestuur wil:

• een eigen bijdrage op noodzakelijke hulpvoorzieningen, ook voor zeer lage inkomens
  • de prijs van vervoer verhogen voor ouderen, zieken en gehandicapten
  • nog verder bezuinigen op de thuiszorg

De rechtse regering snijdt al fors in de zorg. Dat een stadsbestuur met PvdA, Groenlinks en D66 het nog erger maakt is absurd maar waar. Een deel van het geld dat Den Haag aan Utrecht geeft voor zorg, wordt door de stad al jaren achtergehouden. Intussen gaan er tientallen miljoenen naar prestigeprojecten zoals de megabibliotheek, het muziekpaleis en de campagne voor Cultuurhoofdstad van Europa. De etalage van de stad is blijkbaar belangrijker dan de bewoners.

De SP eist van de gemeente dat mensen de zorg krijgen waar ze recht op hebben, zonder financiële drempels en zonder dat ze alles bij familie en vrienden moeten halen. Mensen kiezen er niet voor om afhankelijk te zijn van zorg; ze moeten er dus ook niet voor gestraft worden. Steun het verzet tegen deze asociale maatregelen!

Wat kunt u doen?

• Onderteken de petitie hier
  • Bestel een poster door een email te sturen naar utrecht@sp.nl en hang de poster achter uw raam
  • Bel, schrijf of e-mail de raadsleden van Utrecht. Laat hen weten wat u van deze bezuinigingen vindt