40% huurkorting met terugwerkende kracht bewoners Hanoidreef

16 november 2023

40% huurkorting met terugwerkende kracht bewoners Hanoidreef

In februari 2021 kaartte de SP met mondelinge vragen in de gemeenteraad de mensontererende onderhoudstoestand aan van de 10-hoogflat aan de Hanoidreef. De kantonrechter wilde er niet aan, maar in het hoger beroep dat advocaat Gabrelian namens de huurders instelde, kregen ze alsnog gelijk: 40% huurkorting met terugwerkende kracht tot mei 2021. Een fantastisch succes voor de bewoners. De SP is er hartstikke blij mee!

Toenmalig SP-fractievoorzitter Tim Schipper is echt opgelucht: "Ik stond met mijn oren te klapperen toen de kantonrechter de huurders destijds in het ongelijk stelde. Kijk de foto's, kijk het filmpje en je ziet waarom. Fijn dat nu alsnog recht gedaan wordt. Nu nog de beloofde renovatie, want na al die jaren steggelen zitten de bewoners nog steeds in de ellende."

Er is nu inderdaad een plan van corporatie Bo-Ex voor een renovatie. Bij de bewoners heerst echter wel het gevoel van 'eerst zien, dan geloven'. "Dat snap ik heel goed, want het gepraat over de toekomst van de flat duurt al 15 jaar. Maar de uitspraak in hoger beroep is natuurlijk geweldig nieuws!", besluit Schipper.

Lees hier de eerdere berichten over de Hanoidreef.