Nieuws, augustus 2014

29 augustus 2014

Oudegeinlaan: wethouder fluit Portaal terug

Naar aanleiding van vragen van SP-fractievoorzitter Tim Schipper heeft wethouder Jansen woningbouwcorporatie Portaal in een brief op de vingers getikt over haar handelwijze in het complex Oudegeinlaan (Hoograven). Het college gaat niet akkoord met het ‘opknippen’ van het complex in een sloopdeel en een renovatiedeel. Portaal moet komen met een integraal plan, waarbij bewoners optimaal gebruik kunnen maken van doorschuifmogelijkheden, zodat ook gezinnen met lage inkomens in de buurt kunnen blijven wonen.

Schipper is tevreden over deze stap van de wethouder, al lijkt het nieuws nog niet te zijn doorgedrongen tot het gebiedsmanagement van Portaal. “Deze week nog gaf Portaal aan gewoon door te gaan met de voorbereidingen voor een draagvlakmeting voor het sloopdeel. Daar kan natuurlijk geen sprake meer van zijn.”

20 augustus 2014

Eerste deel Eiland8 op straat

Gisteren kreeg een deel van de Eiland8 bewoners slecht nieuws. Wolf, de huisvestingsgroep die de woningen verhuurt voor Mitros, stuurde een mail waarin stond dat ze per eind november hun huis moeten verlaten.

14 augustus 2014

Parkeren bij Rokade? Haal je auto leeg!

Er vinden steeds meer auto-inbraken plaats rondom winkelcentrum Rokade in Zuilen, volgens de meldingen die de SP Utrecht de laatste weken binnen heeft gekregen. Naar aanleiding van deze meldingen is de SP  afgelopen week naar het winkelcentrum gegaan om te vragen hoe de bezoekers de veiligheid in hun wijk ervaren.

12 augustus 2014

Hulp aan daklozen in Utrecht schiet tekort

Dak- en thuislozen belanden regelmatig tussen wal en schip, is de conclusie van het onderzoek dat de SP Utrecht recent heeft gehouden. Grootste oorzaak hiervan is de regiobinding, die elke gemeente op een andere wijze hanteert. In het onderzoek brengt de SP niet alleen de huidige situatie in kaart, maar doet ook meerdere aanbevelingen om deze te verbeteren.