Doe mee!

De SP kan niet zonder vrijwilligers! Met zijn allen maken wij Utrecht een leukere en socialere stad. Er is van alles te doen. Praktische zaken zoals het bezorgen van ons ledenblad, het rondbrengen van folders of op de markt staan om mensen aan te spreken. Maar ook meehelpen met het bedenken en organiseren van acties. Tevens heeft de SP een hulpdienst die mensen praktische hulp biedt aan iedereen die dat nodig heeft.

Hieronder ziet u een overzicht met een aantal voorbeelden. Wilt u wat doen, maar weet u niet wat? Heeft u zin om actief te worden voor de afdeling? Bel of mail dan met één van onderstaande contactpersonen.

Ons algemene mailadres is utrecht@sp.nl, ons algemene telefoonnummer is
030-2960098.

Het formulier invullen op onze contactpagina kan ook.

Folderaar

De SP brengt regelmatig drukwerk uit waarmee we de mensen willen informeren over wat er in Utrecht en daarbuiten aan de hand is. Ook willen we mensen motiveren om samen met de SP de stad en Nederland beter, socialer en leuker te maken. Pasgeleden is de nieuwe ZO-krant uitgekomen. Tijdens de campagne zal er ook een afdelingskrant uitkomen met lokale SP-thema’s die alles te maken hebben met de aanstaande gemeenteraadsverkiezingen.

Al deze folders worden huis-aan-huis bezorgd door vrijwilligers, bijna altijd SP-leden die ons een handje willen helpen in hun eigen wijk. Folders verspreiden doe je op het moment dat het jou goed uitkomt en je krijgt duidelijke stratenlijsten met plattegrondjes.

Houd jij ook zo van de buitenlucht en heb je hier en daar een uurtje over? Meld je dan aan als folderaar!

Meer informatie nodig of wil je je aanmelden, neem dan contact met ons op via utrecht@sp.nl of bel naar 030-2960098.

Tribunebezorger

Een Tribunebezorger heeft een vaste wijk waar hij/zij de Tribunes, het maandblad van de SP, bezorgt. Zo’n ronde door de wijk kost je 1 à 2 uur per maand. En je kunt het doen wanneer het jou goed uitkomt. Dus makkelijk te combineren met je werk of andere bezigheden!

Eénmaal per maand een rondje door de buurt fietsen of lopen? Meld je dan aan als Tribune-bezorger!

Op dit moment zijn we nog op zoek naar bezorgers in Overvecht! Bovendien zoeken we voor Overvecht een 'verzamelpunt': iemand bij wie de andere bezorgers in de wijk hun Tribunes kunnen ophalen.

Meer informatie nodig of wil je je aanmelden, neem dan contact op met Lies Schmidt, ook voor al je andere Tribunevragen:

timenlies@tomaatnet.nl  of 06-21413558

Hulpdienstmedewerker

Mensen die problemen hebben met de verhuurder, werkgever, een uitkeringsinstantie, of de overheid kunnen met al hun vragen of formulieren terecht bij de Hulpdienst van de SP.

Wij zijn altijd op zoek naar mensen met liefst een sociale achtergrond of met juridische kennis over één (of meer) van de volgende onderwerpen: huren, werk, bestuursrecht, uitkeringen, regels AWBZ/WMO, belastingen die ons mee willen helpen. Je krijgt als hulpdienstmedewerker genoeg ondersteuning vanuit de SP in de vorm van een cursus of persoonlijke begeleiding.

Verlos jij graag mensen van het kastje en de muur, heb je ook zo’n hekel aan kluitjes in het riet?

Meer informatie nodig of wil je je aanmelden, neem dan contact op via:

Email: hulpdienstutrecht@sp.nl