Een sociaal Utrecht: het kan wel!

De SP zet zich in voor een socialer Utrecht. Of het nu gaat om de veiligheid in de buurten, het onnodig slopen van betaalbare woningen, het aanpakken van huisjesmelkers, de luchtkwaliteit of de kwaliteit van de thuiszorg in Utrecht – de SP staat voor een andere, betere en vooral socialere koers dan het huidige gemeentebestuur. Lees hieronder meer over onze antwoorden op deze kwesties.

Eerlijk bestuur, het kan wél.

Alle wijken veilig, het kan wél.

Woningbouw

De sloopkogel stoppen, het kan wél.

Luchtkwaliteit

Een frisse wind, het kan wél.

Thuiszorg

Respect voor je oma, het kan wél.

Kamerverhuur

Huisjesmelkers aanpakken, het kan wél.

of download de PDF.

Doe mee!

Wilt u een sociaal Utrecht?

Wilt u schone lucht inademen?

Wilt u dat ouderen goede zorg krijgen?

Wilt u onveiligheid én aanpakken én voorkomen?

Wilt u sociale woningbouw behouden?

Wilt u dat studenten betaalbaar kunnen blijven wonen?

Bestel gratis een poster en plak die bij u voor het raam. Laat heel Utrecht weten dat een sociaal Utrecht wél kan.

Email: utrecht@sp.nl

Tel.: 030-2861184

Fractievoorzitter Tim Schipper

“Als ik moet kiezen tussen een muziekpaleis dat miljoenen kost of goede thuiszorg voor ouderen, dan kies ik voor het laatste.”

Aldus Tim Schipper, sinds 2006 voorzitter van de SP-fractie in de gemeenteraad. De SP wil een veel socialere koers dan het huidige gemeentebeleid, zoals Tim aangeeft:

“Naast het Muziekpaleis wil de gemeente een groot stadskantoor en een megabibliotheek bouwen, terwijl de regionale vogelopvang in Hoograven moest sluiten. Deze opvang kost 30.000 euro per jaar terwijl de prestigeprojecten tientallen miljoenen gaan kosten. Een sociaal Utrecht, het kan wél. Het is gewoon een kwestie van kiezen.”