SP-scholing 11 juni: Nederlandse slavenhouderij en racisme

Foto: SP
"Zwarte Piet” leidt bijna tot oorlog, waardoor? Op 11 juni, in voorbereiding op Keti Koti en één jaar na de Black Lives Matter-protesten, organiseren we een scholing over hoe dominantie werkt in onze samenleving, de belangen van “vijandige groepen” en hoe die worden uitgespeeld. Deze studiesamenkomst wordt geleid door Yosé Höhne-Sparborth, die u wellicht kent van het interessante interview met haar in de laatste Tribune.

Op 1 juli 2013 werd op diverse plekken in Nederland 150 jaar “afschaffing van de slavernij” herdacht, bij Nederlandse wet. Maar hoe kon een land als Nederland überhaupt komen tot dat vreemde verschijnsel van slavenhouderij? En wat heeft dat dan weer te maken met Zwarte Piet? Yosé betoogt dat beide fenomenen alles te maken hebben met het tegen elkaar uitspelen van niet-dominante groepen door de elite die zo hun dominante positie behouden.

De scholing vindt plaats via ZOOM op vrijdag 11 juni van 19:30 tot 21:30. Wil je aanwezig zijn? Meld je dan hieronder aan! Je krijgt op de dag zelf een link gemaild om in te loggen.

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.