Kandidaat: Karin Zwamborn

Ik ben Karin Zwamborn en stel mij kandidaat voor het algemeen bestuur van de afdeling Utrecht. De afgelopen jaren ben ik penningmeester geweest en ik stel me ook voor de komende periode hiervoor beschikbaar.

Ik sta voor een politiek die werkt voor iedereen en niet slechts de 10% rijkste mensen. De macht van deze 10% is door het neoliberale beleid van de afgelopen 40 jaar dermate groot geworden dat we deze strijd alleen kunnen winnen als we met de 90% andere mensen samen deze strijd aan gaan. En we hebben de tijd mee. Steeds meer mensen merken dat de huidige politiek niet voor hen werkt. We moeten er aan werken hen aan ons te binden.

Strijden voor een politiek die werkt voor iedereen betekent strijden voor betaalbare woningen, betaalbare en kwalitatief goede zorg, goed en toegankelijk onderwijs voor iedereen, werk met een fatsoenlijk loon, een rechtvaardig klimaatbeleid, een veilige samenleving waar iedereen mee kan doen en iedereen gelijke kansen heeft en eerlijke belastingen waar iedereen naar draagkracht bijdraagt aan de samenleving. Kortom een samenleving waar de kernwaarden van de SP, menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit aan de basis staan.

Die strijd wil ik samen met jullie aan gaan. Ik roep dan ook iedereen op die een bijdrage aan deze strijd wil leveren, hoe klein ook, zich te melden en mee te doen. En mee doen is niet alleen kloppen, bellen en organiseren. Al kunnen we daar altijd hulp bij gebruiken. Mee doen kan ook zijn dat je je brievenbus beschikbaar stelt, dat je een distributiepunt wilt zijn voor het flyeren in jouw wijk, dat je een SP poster voor je raam hangt of je buren zo ver krijgt dat te doen. Mee doen betekent de SP boodschap uitdragen op wat voor manier dan ook.

Voor onze leden organiseren we de komende periode scholingen en politieke cafe’s waar we met elkaar in discussie kunnen gaan en acties kunnen bedenken.

Met deze acties willen we mensen buiten de de SP motiveren om samen met ons de strijd aan te gaan voor een beter Nederland. Dit kunnen we doen in samenwerking met allerlei bestaande organisaties. Denk daarbij aan de vakbond, de woonbond of milieuorganisaties, maar ook allerlei bewonersorganisaties of andere politieke partijen. Of we begeleiden mensen om zelf een groep op te zetten in hun wijk of hun buurt. Met onze kennis van organiseren en ons netwerk in de gemeenteraad kunnen we deze organisaties versterken.

De komende twee jaar staan de landelijke verkiezing en de gemeenteraadsverkiezing op de planning. Nu er ook de coronapandemie heerst zullen we op een andere wijze campagne moeten voeren dan we gewend zijn. We zullen daar met elkaar creatieve oplossingen voor moeten vinden. Ik nodig dan ook iedereen uit mee te doen met de campagnebijeenkomsten van de afdeling om daar samen over na te denken. Dan kunnen we zorgen voor een goede uitslag.
Terug naar alle kandidaten