Van Kleef geeft toe: sluitingstijden restaurant Oosterkade vervroegd

21 september 2005

Van Kleef geeft toe: sluitingstijden restaurant Oosterkade vervroegd

De bewoners van de Oosterkade kunnen binnenkort hopelijk weer genieten van hun nachtrust, nu wethouder Van Kleef heeft toegegeven dat de afdeling bijzondere wetten geblunderd heeft bij het afgeven van de horecavergunning voor het restaurant aan de Oosterkade 18.

SP-raadslid Paulus Jansen had, mede namens enkele andere fracties, een debat aangevraagd over de gang van zaken rond de vergunningverlening. Hij voelde zich door het college in zijn hemd gezet ten opzichte van de omwonenden. Op 24 juni 2003 was de commissie stedelijke ontwikkeling, inclusief de SP, akkoord gegaan met een bouwplan voor een restaurant aan de Oosterkade 18, onder de uitdrukkelijke voorwaarde dat vergunningvoorwaarden zouden uitsluiten dat er sluipenderwijs een kroeg zou ontstaan. Dat was daarop toegezegd door wethouder Van Kleef. Twee jaar later bleek bij de opening dat de "brasserie" door de week tot 02.00 uur en in het weekend zelfs tot drie uur open kan zijn. Ook is inmiddels gebleken dat de exploitanten vooral leunen op een stevige drankomzet.
Nadat alle fracties, op de PvdA na, geeist hadden dat het college zijn belofte nakomt zei de wethouder toe dat ze het college zal voorstellen om de vergunning aan te passen. Ook komt er een debat over het verbeteren van het horecabeleid in woonbuurten.