Politiek Caf belooft vuurwerk!

7 november 2005

Politiek Caf belooft vuurwerk!

WMOScootmobiel, Rolstoel, Thuiszorg, Speelplaats, Sport, Hangplek……, de Wet Maatschappelijk Ondersteuning gaat er over en de gemeenteraad beslist straks hoe het geld moet gaan worden verdeeld.

De Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO) gaat door de gemeente uitgevoerd worden, die daarmee grote en nieuwe bevoegdheden en verantwoordelijkheden krijgt.

In ruil voor deze zware verantwoordelijkheid krijgt de gemeente extra geld voor in het gemeentefonds. Hierdoor wordt dit gemeentefonds een arena waarin gehandicapten en ouderen strijden met jongeren, buurthuizen en sportverenigingen om een zo groot mogelijk deel van de pot met geld.

De SP Amersfoort is er niet gerust op en organiseerde een politiek Café over dit thema.

Henk van Gerven (SP wethouder in Oss) en Gerda Verburg (CDA 2e kamerlid) openen het café met een inleidend debat over de gevolgen van de WMO. Daarna gaan Bets Beltman(Amersfoorts SP raadslid) en Anya Wiersma (kandidaatsraadslid SP) in debat met Jankees Salverda(raadslid CDA) aan de hand van een aantal praktijk situaties.

Woensdag 9 november, aanvang 20:30 uur, tot ca. 22:30 uur.
Locatie: Café Borra, Hof 25 in Amersfoort.