Wie heb ik aan de lijn?

10 januari 2006

Wie heb ik aan de lijn?

Raadskandidaat Tim Schipper heeft een verhelderend gesprek met Leefbaar Utrecht.

Je belt 030-286 1463, de telefoon gaat over, er wordt opgenomen.

?Leefbaar Utrecht, goedemorgen?.

?Ja hallo, vraagje. Spreek ik met het Leefbaar Utrecht van voor de verkiezingen, of van daarna??

?Hoezo? Ik snap uw vraag niet??

?Nou, ik dacht zo, dat met die parkeergarage aan het Lucas Bolwerk??

?Ik snap nog steeds niet waar u heen wilt??

?Dat wilde ik eigenlijk gaan zeggen?

?Wat??

?Ik snap niet waar u heen wilt?

?Zeg nou wat u wil weten, we hebben het hier druk. Veel telefoon en zo. Op de een of andere manier wil half Utrecht ineens weten waar Leefbaar Utrecht nou eigenlijk voor staat?

?Precies, ik ook!?

?O, nou snap ik het. Moeilijk, moeilijk. We beraden ons er nog over. In principe waren we altijd tegen de parkeergarage, schrijf dat maar op. We hebben alleen een paar coalitieafspraken gemaakt. Die coalitie zit er nog tot 7 maart en we houden ons aan de afspraken. Op Leefbaar Utrecht kun je bouwen. Omzagen die bomen, laat de shovels hun werk doen!?

?Net zoals met het referendum over het Stationsgebied dus. Na de verkiezingen ziet Utrecht de andere betekenis van Leefbaar. Stadshart verruimd, maar dan met beton en de hoogte in?

?Eh?nee, dat niet. Dat ging erom om Corio te bevredigen. Corio heeft niets met het Lucas Bolwerk te maken, toch? Corio spreekt, Leefbaar Utrecht luistert! Haha?

?Ja, erg leuk. En na 7 maart dan??

?Dan is er helaas niets meer aan te doen. Ja, ik bedoel, het werk is dan misschien al begonnen. Het zou een stuk kapitaalvernietiging zijn als je de boel dan weer stop zet. En u weet, Leefbaar Utrecht past goed op de centjes.?

?Denkt u dat Utrecht dit verhaal begrijpt??

?Nee, dat niet. Maar het is nu januari en de verkiezingen zijn pas in maart. Dat zijn de mensen al lang weer vergeten tegen die tijd. En we hebben altijd die culturele zondagen nog bereikt. Iedereen vindt dat geweldig. Van heinde en verre komen ze erop af. Ze hebben zondag wel allemaal een parkeerbekeuring gekregen, maar ja?Verder nog vragen? Ik heb alweer een ander lijntje?

?Nee, ik weet voldoende. Veel sterkte de komende tijd.?

?Dank u wel. We hebben er zin an?

?Dat klinkt als een stem uit het verleden. Die geven geen garantie voor de toekomst?

"Dat is een goeie! Mogen we dat op onze verkiezingsposters zetten??

?Doe maar, en maak de letters flink groot! Goedemorgen.?

Tim Schipper