Luister nu naar Henk's "Wat is waar?"

21 februari 2006

Luister nu naar Henk's "Wat is waar?"

Nu de gemeenteraadsverkiezingen naderen neemt de verwarring onder de kiezers over de standpunten van de politieke partijen zienderogen toe. Omdat de campagneleiders haarfijn aanvoelen waar de daden en het stemgedrag van hun partij in de afgelopen periode niet op groot enthousiasme kunnen rekenen, worden standpunten met groot gemak ingeruild voor beter in de markt liggende beloften. Om dergelijke politieke spelletjes op een ludieke manier op de hak te nemen en de kiezer te herinneren aan de échte prestaties heeft SP Utrecht het radiospelletje ‘Wat is waar?’ naar Utrecht gehaald.

De eerste aflevering is vandaag gelanceerd. In die uitzending staat de besluitvorming over de parkeergarage Lucas Bolwerk centraal.

SP-lijsttrekker Paulus Jansen: “Bij de vorige verkiezingen was Leefbaar Utrecht nog voorstander van het bouwen van een parkeergarage onder het Lucas Bolwerk. Hun eigen verkeerswethouder Yet van den Bergh haalde vervolgens alles uit de kast om die garage er door te drukken. Vervolgens roept Leefbaar Utrecht vijf weken voor de verkiezingen dat ze tegen zijn. Dit politieke gewipwap is ongeloofwaardig. Ik luister graag naar radiospelletjes en ben dol op monopoly. Maar dat speel ik gezellig thuis, niet in de gemeenteraad. Politieke spelletjes hebben een luchtje.”

In de aanloop naar de verkiezingen van 7 maart worden op https://utrecht.sp.nl verschillende afleveringen van ‘Wat is waar?’ gepresenteerd, waarin de standpunten van partijen op de korrel worden genomen.