SP op Utrechtse Bazaar

3 maart 2006

SP op Utrechtse Bazaar

Zes SP-leden waren zondag 26 als standwerker actief op de Utrechtse Bazaar, een overdekte markt in de veilinghallen van Vleuten, die wekelijks ruim 10.000 bezoekers trekt. De SP-ers, waaronder lijsttrekker Paulus Jansen, maakten de merendeels allochtone bezoekers attent op de gemeenteraadsverkiezingen van 7 maart.Utrechtse Bazaar

Tot nu toe is de opkomst van Utrechtse inwoners van allochtone komaf veel lager dan het stedelijk gemiddelde. Jansen hoopt dat daar snel verandering in komt, want "... het is van groot belang dat álle inwoners van onze stad gaan stemmen. Je ziet nu dat gemeenteraadsleden vooral in de betere wijken wonen. Die krijgen daardoor automatisch meer aandacht bij de besluitvorming. De SP heeft altijd al een goede spreiding van kandidaten over de stad gehad. En de kiezer kan bij de SP-lijst ook kiezen tussen kandidaten geboren en getogen in Utrecht, import-Utrechters en SP-ers die geboren zijn in Marokke, Libanon, Irak en Iran.
De SP zal ook op zondag 5 maart weer aanwezig zijn op de Utrechtse Bazaar. De partij hield onlangs een pleidooi om de bazaar na de sloop van de veilinggebouwen in Vleuten te behouden voor de gemeente Utrecht. Het ziet er echter naar uit dat de Utrechtse Bazaar binnenkort verhuist naar de gemeente Nieuwegein, pal ten zuiden van de A12 bij Laagraven.