Ambassadeur Aart-Jan de Geus

22 september 2006

Ambassadeur Aart-Jan de Geus

Tim SchipperDoor Tim Schipper

Dekker weg, Donner weg, het was weer grote opruiming in Den Haag. Volgens raadslid Tim Schipper zijn er echter nog een of twee ministers overgeslagen.

Dekker weg, Donner weg. De eerste zou toch al gaan, de laatste zie ik via de CDA-banendraaideur wel weer terugkomen. Waren er geen verkiezingen in aantocht geweest, dan was ijzeren Piet-Hein niet zelf gaan lopen, maar hadden ze hem eruit moeten drágen. Normen en waarden. Fatsoen moet je doen, maar alleen als het zo uitkomt.
Stemmenkanon Rita blijft zitten. Zij hecht aan het pluche, of omgekeerd. De kampioene van de gesloten grenzen heeft aan de Schipholbrand geen schuld. Of nee, verantwoordelijkheid moeten we zeggen.

En dan vergeten we er nog een. Onze kersverse ambassadeur voor Overvecht Aart-Jan de Geus. Niks geen schuld / verantwoordelijkheid van de overheid, maar een ?rotstreek? van die illegale Libiër was het, in wiens cel de fik begon. ?Oeps, dat had ik beter niet kunnen zeggen?, dacht Aart-Jan, toen de media het oppikten.Aart-Jan Hij trok zijn woorden ijlings in, waarmee ze officieel niet gezegd zijn. Maar wel gemeend, recht uit het hart. Waar dat bij deze gristen ook moge zitten. Het geeft perfect aan wat voor godvergeten cynische grondhouding er onder dat flinterdunne normen en waardenlaagje zit bij Aart-Jan.

En zo?n man moet heil en zegen brengen in Overvecht? Het kan hem geen reet schelen wat daar gebeurt. Denk ik tenminste, waarmee ik het niet officieel gezegd heb. Dit voor de goede orde. Het staat er eigenlijk ook helemaal niet!
Ik stel voor dat we Aart-Jan op 22 november en masse benoemen tot ambteloos burger. Kan hij lekker een paar commissariaatjes erbij pakken en een adviseurschapje hier en daar.

Aart-Jan, als je toch aan het intrekken bent, doe dat dan alsjeblieft ook meteen met dat ambassadeurschap voor Overvecht. Ga dat ambt desnoods uitoefenen in een land met een gemene junta. Passende arbeid.

Tim Schipper