verkiezingsdebat Irakees cultureel centrum

22 november 2006

verkiezingsdebat Irakees cultureel centrum

Het ICCU (Irakees Cultuur Centrum Utrecht) heeft op 20 november een verkiezingsdebat georganiseerd bij Stichting de BOEG. Enkele politieke partijen waren uitgenodigd om hun plannen toe te lichten die van belang zijn voor allochtonen. Er volgden veel verhalen en vragen over discriminatie, werkparticipatie en stageplaatsen voor allochtonen. Het buitenlands beleid was ook een belangrijk thema van het debat.

Namens de politieke partijen waren aanwezig Yuka Lutfula (SP), Samira Abbos (PvdA) en Naima Azough (GL)

De bezoekers hadden veel vragen over het programma van de SP. Zo dacht iemand dat de SP een ideologie onderschrijft die tegen religie is. Gelukkig was Yuka Lutfula in de gelegenheid om het publiek de inhoud van het programma uit te leggen en toe te lichten. Al snel werd duidelijk dat de SP de problematiek die te maken heeft met discriminatie op de werkvloer, op straat en op school onderkent en aanpakt. Het was voor alle aanwezigen een verhelderend debat waarin veel misverstanden uit de weg werden geruimd en waarin de SP een inhoudelijk sterk aansprekend programma presenteerde aan wellicht nieuwe SP-kiezers.