SP steunt actie 3FM en December Dream Dinner

22 december 2006

SP steunt actie 3FM en December Dream Dinner

De fractie van de SP Utrecht steunt het raadsbrede initiatief om een donatie te doen aan 3FM Serious Request. Daarnaast levert de fractie een financiële ondersteuning aan het project December Dream Dinner van de stichting Timu Kota.

In samenwerking met het Rode Kruis zet 3FM zich in voor de slachtoffers van landmijnen. Tijdens de Serious Request-week wordt daarvoor geld ingezameld door drie 3FM-DJ's die zes dagen lang in het Glazen Huis op de Neude radio gaan maken. Zónder te eten.

Voor veel mensen betekent december gezelligheid, warmte en lekker eten. Voor een grote groep mensen echter ook niet. Zij hebben simpelweg niet de middelen om van deze maand een feestmaand te maken. Speciaal voor deze mensen start het project December Dream Dinner!. In het kort werkt het als volgt: Een drie gangenmenu bereiden en inpakken voor 300 huishoudens die leven onder de minimum inkomens grens. En dit pakket vrijdagavond 22 december bij hen thuis bezorgen zodat zij onbezorgd in gezinsverband een feestmaal kunnen hebben.