Debat Tumult: hoe verder met de veehouderij?

27 maart 2007

Debat Tumult: hoe verder met de veehouderij?

Met het indienen van het burgerinitiatief ?Stop fout vlees? hebben Milieudefensie en haar jongerenorganisatie JMA de toekomst van een duurzame veehouderij op de agenda van de Nederlandse politiek gezet. Voor dit initiatief in de Tweede Kamer behandeld wordt, wil Milieudefensie van boeren en politici horen hoe zij hierover denken. Namens de SP is Krista van Velzen aanwezig.

In twee discussierondes gaan panelleden en publiek de diepte in: Wat is de maatschappelijke context van het burgerinitiatief? Hoe ziet een duurzame veehouderij er uit? Waarom is zij noodzakelijk? Welk economisch perspectief biedt zij onze boeren? Met: Annechien ten Have, woordvoerder LTO vakgroep Varkenshouderij; Gijs Kuneman, directeur Centrum voor Landbouw en Milieu en Wouter van Eck, campagneleider Landbouw en Voedsel Milieudefensie.

In het tweede deel komt de rol van de politiek aan bod: Waarom is haar bijdrage nodig? Hoe kan zij helpen de dilemma?s tussen markt en maatschappij te overstijgen? Wat kan de politiek doen om de transitie naar een duurzame veehouderij zeker te stellen? Met: Harm Evert Waalkens, PvdA; Krista van Velzen, SP en Ger Koopmans, CDA. Hugo van der Steenhoven, directeur Fietsersbond, treedt op als voorzitter.

Kijk op www.stopfoutvlees.nl voor de laatste ontwikkelingen over het burgerinitiatief.

Hoe verder met de veehouderij?
Woensdag 28 maart 2007 van 20.00 tot 21.30 uur
Lutherse Kerk, Hamburgerstraat 9, Utrecht