Debat University College: "Hear hear!"

2 maart 2007

Debat University College: "Hear hear!"

dsc00321.jpg

Kandidaten van CDA, PvdA, VVD, D66, GroenLinks en de SP streden woensdagavond op het University College in het Engels om de gunsten van de aanwezige kiezers voor de Provinciale Staten. Vincent Wijlhuizen (nummer 8 op de SP-lijst) deed namens de SP mee. De kandidaten werden regelmatig - volgens Engels gebruik - onderbroken met een "hear, hear!" of een "shame!".

Na het debat was het voor de meeste twijfelende studenten duidelijk geworden op wie ze gaan stemmen op 7 maart. Er werd over verschillende thema?s gedebatteerd, onder andere sociale huisvestiging, infrastructuur versus milieu en openbaar vervoer. Alle partijen wilden meer geld in het openbaar vervoer investeren. Vincent Wijlhuizen wees de andere sprekers op hun tegenstrijdige visies. Eerst verkopen van de openbaarvervoersbedrijven voor een habbekrats en vervolgens erin gaan investeren. Dit resulteerde in een luide ?hear hear? van het aanwezige publiek.