Horizonvervuiling in de binnenstad

5 april 2007

Horizonvervuiling in de binnenstad

Tim SchipperDoor Tim Schipper

De voorzet van het AD werd fraai binnengekopt door de ChristenUnie. D66 gooide haar hele liberale gewicht daar tegenaan en jawel, we hebben in Utrecht een bikinirel. Netto effect: nog voor het bikinidoek er daadwerkelijk hangt, lopen de makers binnen. En daarmee nog meer redenen voor de commercie om de binnenstad vol te hangen met megareclames. Als de gevel van het gemeentehuis ooit gereinigd wordt, mag het uitvoerende bedrijf de bedrijfsnaam levensgroot tentoonstellen aan de stad. 'Wie heeft de grootste?' Dat is opnieuw de vraag.

Gevelreclame

In toenemende mate wordt de monumentale Utrechtse binnenstad aan het oog onttrokken door allerlei megadoeken. Wat de SP betreft een zeer onwenselijke ontwikkeling en wat er precies op de doeken staat is dan even van minder belang.

Ook in Amsterdam strijdt de SP al jaren tegen dit fenomeen en daar krijgen we gelukkig steeds meer medestanders. Vooral nu gebleken is dat de gemeente helemaal niet 'binnenloopt' met het opbrenst van deze ellende. De discussie zou moeten gaan over hoe ver we ons beschermde stadsgezicht willen laten verknoeien? We zijn benieuwd naar uw reacties.

No Ads

Zo kan het ook: hieronder het reclamevrije stadje Bikinibroek van Spongebob Squarepants.

Bikinibroek 3