Stop sloop complex 507

26 april 2007

Stop sloop complex 507

Foto: Lomboxnet.nl

De wijkgroep Lombok van de SP is samen met de bewonersvereniging van Complex 507 een actie gestart tegen de door Bo-ex geplande sloop van hun woningen. Complex 507 is een gebied in Lombok met een bijzonder architectonisch karakter en heeft een karakteriserende betekenis voor de buurt.

Uit het bewoners onderzoek uit 2003 en uit de technische inspectie uit 2003 blijkt dat de woningen technisch in goede staat zijn. In een draagvlakmeting onder de bewoners is het renovatie- en sloopplan van Bo-Ex uit 2006 verworpen. Zowel in 2005 als in 2006 heeft Bo-ex echter medegedeeld dat als dit plan afgekeurd zou worden, er niets dan minimaal onderhoud zou worden verricht. De bewoners van complex 507 gaan hier niet mee akkoord. Daarom zou Bo-ex nu eindelijk eens moeten beginnen aan het onderhoud dat 33 jaar lang door hen niet is verricht.

Niet alleen de bewoners en de SP zijn tegen sloop van dit uniek stukje Utrecht, ook de wijkraad West heeft zich inmiddels tegen sloop uitgesproken. Dus woon je in of bij Complex 507: print de poster uit en hang hem voor je raam!

Voor meer info kijk op: www.lombox.net/renovatie/boexcomplex.html

Of mail naar: v.wijlhuizen@quicknet.nl

Slopen is bezopen

(klik op plaatje voor de poster in PDF-formaat)