SP Utrecht haalt 3600 handtekeningen voor actie openheid over Irak (Update)

19 juni 2007

SP Utrecht haalt 3600 handtekeningen voor actie openheid over Irak (Update)

balkbush.JPG

Voor de grote publieksactie voor een onafhankelijk onderzoek naar de Nederlandse steun aan de oorlog in Irak zijn in Utrecht maar liefst 3600 handtekeningen opgehaald. Koninginnedag was dankzij de inzet van Gonny Oosterbaan, Albert van der Horst en Jellie de Wit met ruim 800 steunverklaringen één van de topdagen. Ook was zaterdag 16 juni een tóp-dag. Zaterdag 23 juni is de laatste dag dat de afdeling handtekeningen gaat ophalen. Wil je ook meedoen stuur dan een mailtje naar Michel Eggermont.

Initiatiefnemer van de handtekeningenactie is SP-woordvoerder Buitenlandse Zaken Harry van Bommel. ?Er hoort in Nederland een onafhankelijk onderzoek te komen naar de informatie waarop de Nederlandse regering haar steun aan de oorlog heeft gebaseerd. Onderzoek in Amerika en Engeland heeft aangetoond dat belangrijke informatie over de aanwezigheid van massavernietigingswapens in Irak onjuist was. In veel gevallen zelfs vervalst. President George Bush en premier Tony Blair hebben dat openlijk toegegeven. Wist de Nederlandse regering dat die informatie fout was? Is de regering zelf misleid door bondgenoten, of speelde het toenmalige kabinet zelf ook een spel? Het is hoog tijd dat er volledige openheid van zaken wordt gegeven over de steun aan de oorlog tegen Irak.?

Teken hier!