OR Aveant verliest vertrouwen in bestuur

6 september 2007

OR Aveant verliest vertrouwen in bestuur

De bestuurder van Aveant heeft het vertrouwen verloren van de centrale ondernemingsraad van Aveant heeft. De reden van de vertrouwensbreuk ligt mede bij de zorgwekkende financiƫle situatie van Aveant. De ontstane onrust was reden voor SP-raadslid Caroline Sarolea om mondelinge vragen te stellen aan het college tijdens de raadsvergadering van vandaag.

De centrale ondernemingsraad van Aveant heeft het vertrouwen opgezegd in de bestuurder van Aveant. De reden van de vertrouwensbreuk ligt mede bij de zorgwekkende financiƫle situatie van Aveant. Dit geeft onrust onder het personeel en de klanten van Aveant. Als de vertegenwoordiging van het personeel het vertrouwen opzegt in de bestuurder zal het moeilijk zijn voor de bestuurder het vertrouwen terug te winnen. Voorts is Aveant verreweg de grootste zorgaanbieder in de stad Utrecht en een groot deel van onze senioren en andere hulp vragers zijn dus afhankelijk van deze organisatie.

1.Wat kan en wil de wethouder in het verlengde van het antwoord op vraag 1, al of niet via het informele circuit doen om de rust naar het personeel en de klanten te herstellen?
2.Welke gevolgen hebben de huidige gebeurtenissen bij Aveant voor de aanbesteding die (in het kader van de WMO) dit najaar plaatsvindt voor huishoudelijke ondersteuning?
3. Vindt de wethouder het een positieve ontwikkeling dat Aveant de fusie met Zuwe nog steeds wil doorzetten?

Zie ook:

Aveant in zwaar weer
Tamarinde: concrete veranderplannen
Directie Tamarinde gaat praten met bezorgde familieleden