Wat zegt een naam?

21 september 2007

Wat zegt een naam?

Mary MosselDoor Mary Mossel

Gister werd de commissie Maatschappelijke Ontwikkeling (MO) bij een werkbezoek aan de Gemeentelijke Bibliotheek tussen neus en lippen duidelijk gemaakt dat onze bibliotheek tegenwoordig Bibliotheek Utrecht heet. Moderner, professioneler. Ja, ja, maar wij vergeten heus niet van wie de bibliotheek echt is: van ons allemaal, mogelijk gemaakt door ons belastinggeld!

Uit de doeken werd gedaan hoe de nieuwe Centrale Bibliotheek op het Smakkelaarsveld gestalte krijgt. We leveren twee hele mooie ?bibliotheekwaardige? gebouwen in: dat op de Stadhuisbrug en het gebouw van de Kunstuitleen aan de Maliebaan. We krijgen een deel van een betonnen doos kunstig gedrapeerd over een wirwar van wegen. Goh wat een ruil. Helaas heeft de SP-fractie dit niet kunnen verhinderen, de meerderheid van de raad wil dit graag. Nu is het zaak om te zorgen dat de bibliotheken in de wijken hier niet voor hoeven op te draaien, want die garantie hebben opeenvolgende wethouders wel gegeven.

Wat vinden jullie? Laat het ons weten op m.mossel@utrecht.nl of via de fractiekamer op 030-2861184.