Het Trefpunt zoekt kinderkleding voor herbestemming

29 februari 2008

Het Trefpunt zoekt kinderkleding voor herbestemming

trefpunt.jpg

Heeft u kinderkleding liggen die niet meer gebruikt wordt? Heeft u speelgoed in huis waar uw kinderen op zijn uitgekeken of andere spullen die u niet meer nodig heeft? Huiskamerproject Het Trefpunt in de Rivierenwijk is op zoek naar deze goederen voor haar verdeelprogramma voor minderbedeelden.

Het Trefpunt is een buurthuis aan de Rijnlaan waar buurtbewoners met een krappe beurs of geringe sociale contacten binnen kunnen lopen voor een praatje en een babbeltje. Het huis is een broedplaats voor nieuwe initiatieven voor de buurt. De afgelopen elf jaar is het helemaal bottom up opgezet. Ruim tachtig tot negentig vrijwilligers zijn er onder begeleiding van buurtpastor Titus Schlatmann actief, die meer dan 18 activiteiten runnen voor de buurtbewoners.

groteappelprijs.JPG
Het Trefpunt op paleis Noordeinde

In 2006 wonnen de mensen van het Trefpunt het Gouden Appeltje van het Oranjefonds. Prinses Maxima reikte de prijs aan hen uit op het paleis Noordeinde in Den Haag. Vorig jaar won het buurhuis ook nog eens de Utrechtse stimuleringsprijs voor vrijwilligerswerk.

catharina_bij_koelkast.jpg
Vrijwilligster Catharina van der Veeken voor de koelkast met producten voor de voedselpakketten

Voor gezinnen die niet of nauwelijks kunnen rondkomen heeft het Trefpunt sinds juni 2007 een voedselbank geopend. Bedrijven en lokale wijkwinkeliers staan geheel vrijblijvend wekelijks voedselwaren af aan het Trefpunt voor meer dan dertig pakketten.

Het Trefpunt is ook altijd op zoek naar tweedehands goederen zoals kinderkleding en speelgoed. Mocht u dergelijke of andere spullen aan te bieden hebben, neemt u dan contact op met Catharina van der Veeken op telefoonnummer 030-289 76 15.