Tomaatnet down en weer enigszins up

8 maart 2008

Tomaatnet down en weer enigszins up

De diensten van Tomaatnet (de internet service voor SP-leden) zijn sinds zondag 2 maart verstoord. Dagenlang konden gebruikers van Tomaatnet geen mail ontvangen of inbellen via Tomaatnet. Een en ander is het gevolg van het faillissement van DIS Hosting in Heerenveen, die het technisch beheer verrichtte voor Tomaatnet. Inmiddels komen de diverse diensten geleidelijk weer tot leven.

Via de media moest de SP vernemen, dat op donderdag 28 februari j.l. het faillissement van DIS Hosting was uitgesproken. Haar klanten waren hiervan niet op de hoogte gesteld. Duizenden SP'ers zijn ? vooral voor hun e-mail ? afhankelijk van Tomaatnet. Vanaf zondag 2 maart tot donderdagavond 6 maart konden de gebruikers geen mail ontvangen.

De activiteiten van DIS Hosting worden momenteel in overleg met de curator overgenomen door Real Hosting. Op dit moment zijn de websites weer in de lucht en kunnen tomaatnetters weer e-mail ontvangen. Een groot deel van de e-mailberichten die aan tomaatnetters verzonden is in genoemde vijf dagen is alsnog afgeleverd. In de resterende gevallen heeft de afzender bericht ontvangen dat de e-mail niet kon worden bezorgd.

Verzenden van e-mail levert soms nog problemen op (bijvoorbeeld voor de gebruikers van tomaatnet webmail). Via updates van deze pagina houden we u op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen. De SP betreurt zeer dat de problemen zo lang duren.

Voor wie per modem inbelt en tijdelijk een alternatieve inbelmogelijkheid zoekt: maak een nieuwe inbelverbinding aan met nummer 06760-01234 en gebruikersnaam ikwil@inbellen.org
Het wachtwoordveld mag leeg blijven.