Overwinning voor bewoners Complex 507: Asbest wordt verwijderd, extra aandacht voor onderhoud

25 april 2008

Wat één brief al niet kan doen. Namens de bewonersfederatie stuurde asbestadvocaat Ruers de Bo-Ex een aanschrijving om eindelijk iets te gaan doen aan het asbest in het complex. Na vijf jaar op de handen te hebben gezeten, gaat Bo-Ex nu ineens het aan de slag en wordt het asbest in de daken van de schuurtjes in Complex 507 binnenkort verwijderd. En er komt extra aandacht voor het reguliere onderhoud van het Complex. Volop nieuwe inzichten dus. Nu de uitvoering nog.

De reactie van Bo-Ex directeur Klinkenberg in het AD van 24 april mag gerust verrassend genoemd worden. ?We hadden ons voorgenomen de daken in de loop van 2008 te vervangen, dat wordt nu versneld?. In het bewonersblad van Bo-Ex kwam echter complex 507 geheel niet voor in het overzicht van regulier onderhoud voor 2008. En het is blijkbaar menens, want losliggende delen worden zelfs al vandaag (25 april) verwijderd.

Asbest_2

Los van het asbestprobleem wacht het complex al jaren op onderhoud. De laatste (lichte) renovatie vond plaats midden jaren ?70. Maar de geest is blijkbaar vaardig geworden over Klinkenberg. ?In januari is besloten dat Bo-Ex regulier beheer moet plegen met extra aandacht voor onderhoud?, laat hij in het AD optekenen.

Dat dit eigenlijk heel normaal moet zijn even daargelaten; nu komt er dus een inhaalslag, lijkt het. Met de bewoners zijn wij heel benieuwd wat die extra aandacht gaat inhouden.

Intussen is in het complex al wel de brief met de aankondiging van huurverhoging op de mat gevallen?