Scholing "Heel de Mens"

15 mei 2008

Scholing "Heel de Mens"

chalkboard_small.jpg

Binnenkort start een nieuwe serie scholingen over de filosofische uitgangspunten van de SP. Er wordt ingegaan op de wijze waarop wij ons gedachtengoed kunnen gebruiken bij het maken van analyses van maatschappelijke vraagstukken en het ontwikkelen van oplossingen daarvoor. In tien bijeenkomsten wordt het beginselprogramma van de SP ?Heel de mens? behandeld onder leiding van het Utrechtse kamerlid Paulus Jansen.

De eerste bijeenkomst van 23 mei 2008 heeft als thema ?overheid of vrije markt?. Daarbij komen vragen aan de orde als: waarom is overheidsbemoeienis nodig? Wat was de voedingsbodem voor de aanval die in de jaren tachtig van de vorige eeuw op de overheid werd ingezet door de neoliberalen? Wat zijn de gevolgen van de privatiseringen geweest? Hoe kunnen we het functioneren van de overheid verbeteren?

De deelnemers wordt gevraagd om vooraf in ieder geval het hoofdstuk ?Op weg naar Brutopia? uit ons beginselprogramma te lezen, zie https://sp.nl/partij/theorie/kernvisie/kernvisie1.stm, alsmede de opinie-artikelen over marktwerking op sp.nl.

De scholingsbijeenkomsten vinden eens per twee maanden plaats in het partijpand op de Bernadottelaan. Het is ook mogelijk om losse bijeenkomsten bij te wonen. U wordt wel verzocht om u vooraf aan te melden bij Michael Wijlhuizen, mcwijlhuizen@yahoo.com, mobiel 06 2857 9385. Indien u niet over een internetaansluiting beschikt kunt u via Michael ook het scholingsmateriaal toegezonden krijgen.