Terugblik op themadag Buurten in de Buurt

24 november 2008

Terugblik op themadag Buurten in de Buurt

In het kader van de themadag Buurten in de buurt bezocht de SP Utrecht zaterdag 15 november de wijk Pijlsweerd. De leden van de SP belden bij de bewoners aan voor een babbeltje over hoe het nu gaat met hun buurt.

De dag werd geopend in de Kargadoor aan de oude gracht, waar de verschillende werkgroepen van de SP zich presenteerden. Zo werden de leden op de hoogte gebracht van de verschillende activiteiten en acties in de afdeling. Actieve leden, fractieleden en bestuursleden vertelden over de werkgroep Wonen, politiek café Spiritus, de actiegroep Stop Uitverkoop Thuiszorg Utrecht, zangkoor schuurSPons, de activiteiten op de Utrechtse Bazaar en de wijkgroepen in de stad.

Daarna was het tijd om de daad bij het woord te voegen. In groepjes van twee à drie mensen trok de SP Pijlsweerd in om te gaan "Buurten in de Buurt". Huis-aan-huis belden de leden aan om te kijken hou het in deze wijk van Utrecht gaat. De reacties waren erg positief. Over het algemeen waren de mensen erg tevreden met hun buurt en is er in de afgelopen jaren veel verbeterd. Veiligheid is nog steeds in sommige straten een aandachtspunt.

Na afloop werd er in de Kargadoor met een hapje en een drankje nagepraat over deze dag. De reacties van de SP-leden die meededen aan de actie waren erg goed. Er is gesproken met leuke, interessante en zeer uiteenlopende bewoners van de wijk. Deze positieve reacties vanuit de buurt en van SP-leden smaakt naar meer. Wordt vervolgd dus!

Misschien dus binnenkort wel bij u in de wijk!