16 december: SP-bewonersavond Kanaleneiland Noord

14 december 2008

16 december: SP-bewonersavond Kanaleneiland Noord

Op dinsdag 16 december organiseert de SP een bewonersavond over het gebiedsplan Kanaleneiland Noord. In dit gebiedsplan staat wat de gemeente, Mitros en Portaal willen gaan doen met de woningen en de buurt. De SP heeft het ook gelezen en vindt dat de bewoners voor de gek gehouden worden.

Met als reden ?eenzijdige bevolkingssamenstelling? stelt het plan voor om op de Spaaklaan en Adenauerlaan flats te slopen. Precies dezelfde flats staan aan beide kanten van de van Heuven Goedhartlaan, maar deze wil men renoveren. Het enige verschil tussen wat gesloopt wordt en wat blijft staan is bij wie u huurt. De flats van Portaal blijven staan, de Mitrosflats worden gesloopt.

Rijp voor de sloop?

De eenzijdige bevolkingssamenstelling is dus blijkbaar een groter probleem tussen Attleeplantsoen en van Heuven Goedhartlaan, dan tussen de Peltlaan en van Heuven Goedhartlaan, volgens de gemeente en de corporaties. De SP is het hier niet mee eens en vindt dat de sloophamer te makkelijk gehanteerd wordt.

Zo kan het ook!

De SP zou u graag willen informeren hoe het Gebiedsplan ook uitgelegd kan worden. Wat zijn de alternatieven voor sloop en hoe ziet uw toekomst eruit? Pas als u meer weet over uw rechten en kansen kunt u een échte keus maken. Tim Schipper, fractievoorzitter van de SP Utrecht, beantwoordt graag al uw vragen over de plannen.

Onderhoud wel van deze tijd?

Datum:dinsdagavond 16 december 2008
Adres:Bernadottelaan 31 (partijpand SP).
Aanvang:20.00 uur, vanaf 19.30 staat de koffie/thee klaar.