SP brengt krant uit als antwoord op sloop

16 februari 2009

SP brengt krant uit als antwoord op sloop

De gemeente en woningcorperaties willen veel sociale woningen slopen. Deze, vooral goedkope huurwoningen, moeten plaats maken voor duurdere koopwoningen. De reden die gegeven wordt om te slopen is om de sociale problemen in de (Vogelaar)wijken aan te pakken. De SP vindt het onverstandig om huizen die bouwkundig nog in goede staat zijn en waar nog veel vraag naar is te slopen. De sociale problemen worden niet opgelost door te slopen.
Omdat volgens de SP het vaak nog ontbreekt aan goede en eerlijke informatie over sloop, heeft de Utrechtse afdeling besloten om een eigen krant uit te brengen onder de naam "Verbeter de buurt". Hier wordt onder andere gesproken over de rechten van huurders, de strijd die bewoners voeren om hun huis te behouden en een alternatief voor sloop geboden, namelijk goed onderhoud. Deze krant wordt in de stad Utrecht verspreid in wijken waar plannen zijn om te slopen, of waar mogelijk in de nabij toekomst gesloopt wordt. De krant is ook hier te downloaden.