Buurten in Kanaleneiland Noord

4 maart 2009

Buurten in Kanaleneiland Noord

Aan de vooravond van de gemeenteraadsvergadering over de sloopplannen in Kanaleneiland Noord is een groep SP'ers uit de afdeling Utrecht de buurt in gegaan met de 'Verbeter de Buurtkrant' en een pamflet. We zijn bij meer dan 400 woningen langs de deur geweest, hebben kranten uitgedeeld en korte gesprekken met de bewoners gehad over de plannen van gemeente en Mitros.

De woningen zien er erg slecht uit, want ze hebben in tijden geen goed onderhoud gehad. Toch willen de meeste bewoners willen graag in hun woning blijven; geen sloop maar renovatie. Hoe het in de raad afliep is hier te lezen.

De actie was een groot succes. We hebben veel informatie gekregen en ook positieve reacties. Dat smaakt naar meer en dus gaan we de komende tijd door met 'Buurten'. De eerstvolgende keren zijn op dinsdag 10 en 24 maart aanstaande. Zie de agenda voor meer informatie.

De buurtcrew

Meedoen? bel / mail Tim Schipper (06-20337002 / timenlies@tomaatnet.nl), of Younis Lutfula (06-16143945 / younislutfula@yahoo.com)