Nieuw interpellatiedebat affaire Wolfsen 28 mei

26 mei 2009

Nieuw interpellatiedebat affaire Wolfsen 28 mei

De SP-fractie heeft samen met initiatiefnemer Leefbaar Utrecht, GroenLinks en de Groep Mossel een nieuw interpellatiedebat aangevraagd over de affaire Wolfsen. Uit de inmiddels geopenbaarde emailwisseling tussen de burgemeester en de voormalig hoofdredacteur van het AD/UN komt een heel ander verhaal naar voren dan de burgemeester de raad voorhield op 16 april. Wolfsen heeft ook richting het AD met alle middelen ? en met succes - geprobeerd een artikel tegen te houden.

SP-fractievoorzitter Tim Schipper: ?Het onvolledig of onjuist inlichten van de gemeenteraad is op zich al reden genoeg om Wolfsen opnieuw op het matje te roepen, maar minstens zo erg vinden wij het ongevraagd doorspelen van het artikel van Wouter de Heus aan de hoofdredacteur van het AD. Om nog maar te zwijgen van het verspreiden van onwaarheden over AD-journalist Andriessen, die mede daardoor op een zijspoor is gezet.?

De SP had na het debat op 16 april al grote reserves bij de oprechtheid van de excuses van de burgemeester. Nu heeft het geringe vertrouwen dat er was een nieuwe deuk gekregen. Schipper: ?We vragen ons af of het voor de raad en voor de Utrechtse burger ooit nog mogelijk zal zijn de burgemeester volledig te vetrouwen. We zijn heel benieuwd naar zijn reactie donderdag.?

Meer informatie:
Tim Schipper06-20337002