Rechtenstudenten waarderen jonge SP?er mt boodschap

Rechtenstudenten waarderen jonge SP?er mt boodschap

Europese verkiezingen
jam_debat02

De jonge EU-kandidate uit Utrecht Jamila Yahyaoui debatteerde woensdag 27 mei in Utrecht bij Perpetuum Mobile, dispuut van Studievereniging Sirius, horend bij het Utrecht Law College (ULC). Daar werd ze, samen met een D66?er, uitgeroepen tot winnaar van het debat.

In het debat stond Yahyaoui tamelijk alleen met haar kritiek op de Europese bemoeienis met onderwijs, zorg en andere publieke diensten. Uit niets bleek bij de vertegenwoordigers van de andere partijen dat er lessen waren getrokken uit de afwijzing van de Europese Grondwet en de crisis. Velen bleven pleiten voor meer Europa en behoud van het neoliberale beleid.

GroenLinks wilde bijvoorbeeld meer Brussel voor klimaatbestrijding, CU/SGP wilde geen superstaat maar wel meer Brussel op het gebied van migratie, de VVD pleitte voor meer ?politionele' samenwerking en D66 wilde een gemeenschappelijk buitenlands beleid en het bijbehorende militaire machtsmiddel ? een Europees leger. Een idee waar de kandidaat van GroenLinks zich overigens wel in kon vinden. Yahyaoui maakte eens te meer duidelijk: als je minder Brussel wilt, moet je bij de SP zijn!