Over de balk: 6,6 miljoen voor RAF-pand

3 juni 2009

Over de balk: 6,6 miljoen voor RAF-pand

Zeer tegen de zin van de SP heeft de gemeenteraad vorige maand ingestemd met de aankoop van het pand van RAF Electronics op het Vredenburg, voor herhuisvesting van de Projectorganisatie Stationsgebied (POS). Kosten; 6,6 miljoen voor maximaal 2 jaar. Over de balk, vindt de SP.

Hoezo crisis?

De POS moet verhuizen uit Hoog Catharijne, vanwege de verbouwing daar. Om de tijd te overbruggen met de definitieve vestiging in het nog te bouwen Stadskantoor wordt deze klap geld nu uitgegeven. Het gaat om een periode van maximaal twee jaar, waarin eerst een bestemmingswijziging moet worden doorgevoerd. Het pand heeft nu een winkelbestemming, die moet worden omgezet in een kantoorbestemming. Dan wordt er nog verbouwd (1,7 miljoen van de 6,6).

SP-fractievoorzitter Tim Schipper: "Het is maar zeer de vraag of deze procedures zijn afgerond voordat het Stadskantoor klaar is. Dat is niet verzonnen door de SP, maar een kanttekening van de gemeente zelf. Als de POS in het Stadskantoor zit gaat de gemeente verzinnen wat ze verder wil met het pand. Crisis? What crisis?"

Wat de SP betreft had de POS ook prima tijdelijk gehuisvest kunnen worden in een paar flinke bouwketen, bijvoorbeeld op het Jaarbeursterrein. Als wederdienst van de Jaarbeurs voor alle douceurtjes die men van de gemeente heeft gekregen.

Reacties

POS in een keet is leuk, maar een groot deel is ook infocentrum. Om dat in een achterafkeet te zetten lijkt me niet zo slim. Het is ook nog eens een flink stuk stadspromotie. Zoals het nu in HC is weggestopt is niet bepaald ideaal.