Een socialer Utrecht kan wél!

9 oktober 2009

Een socialer Utrecht kan wél!

Puur VVD-beleid. Dat is het oordeel van de SP-fractie over de begroting 2010. Liever een blinkend stationsgebied dan goede thuiszorg, villasubsidie in plaats van eerlijk delen, investeren in projectontwikkelaars in plaats van de burgers van Utrecht. Keuzes voor de korte termijn, voor de buitenkant in plaats van kwaliteit, voor zwakste schouder de zwaarste lasten. En dat terwijl het wel anders kan, ook in deze moeilijke tijden.

SP-fractievoorzitter Tim Schipper: ?Een socialer Utrecht kan namelijk wél! En voor hetzelfde geld. Investeer in woningverbetering en renovatie, in schone lucht en een goede thuiszorg, hou de gewaardeerde buurtvoorzieningen in stand. Maak werk van werk dat gedaan moet worden. Het lijkt heel stoer om nu zwaar te korten op het welzijnswerk en de buurtvoorzieningen, maar dat betaal je later dubbel en dwars terug.?

De SP zal het verzet tegen dit afbraakbeleid van harte steunen. Schipper: ?Het is echt vijf voor twaalf. Dat moeten de mensen beseffen. Als we dit goedkeuren, dan is afstraffen bij de raadsverkiezingen te laat. De milieupunten en de voedselbanken wordt al in januari de nek omgedraaid, om maar wat te noemen. Nu stilzitten is toestemmen?.

De SP zal bij de begrotingsbehandeling haar voorstellen voor een socialer Utrecht voorleggen aan de raad, in de hoop dat het sociale hart van de PvdA in het zicht van de verkiezingen nog ergens te vinden is.

Meer informatie:

Tim Schipper 06-20337002

De volledige bijdrage van de SP leest u hier: