SP Utrecht haalt handtekeningen op voor referendum over Luchtkwaliteit

31 oktober 2009

SP Utrecht haalt handtekeningen op voor referendum over Luchtkwaliteit

Op 13 oktober werd er door verschillende buurtgoepen en mensen uit heel Utrecht het Platform Referendum ALU opgericht. Dit platform wil  alle Utrechters de gelegenheid geven het raadsvoorstel Actieplan Luchtkwaliteit Utrecht (ALU) te beoordelen door het houden van een raadgevend referendum tijdens de gemeenteraadsverkiezingen.

De SP Utrecht steunt dit plan van harte. Daarom gingen we vandaag actief de straat op om handtekeningen op te halen, die nodig zijn om dit referendum te houden. We stonden onder andere in Lunetten en in het centrum, in de Twijnstraat.

luchtkwaliteit

Het platform stelt: ?Het ALU investeert 1,4 miljard Euro gemeenschapsgeld in de verbetering van de luchtkwaliteit en leefbaarheid van een beperkt aantal Utrechters terwijl deze kwaliteiten tegelijkertijd voor een veel grotere groep Utrechters verslechteren?.

Uit het onderzoek van Buro Blauw en uit het rapport van de SP Utrecht blijkt dat het nu al enorm slecht gesteld is met de luchtkwaliteit in Utrecht.

Wil je meehelpen met het ophalen van de handtekeningen, download dan hier het formulier, print hem uit en ga aan de slag!