Actie voor een sociaal Utrecht!

23 november 2009

Actie voor een sociaal Utrecht!

Er wordt enorm bezuinigd op welzijn, groen en cultuur. Hierdoor dreigen vele maatschappelijke initiatieven in de stad om te vallen. Ondertussen gaan er wel miljoenen naar het muziekpaleis, de villasubsidie en het nieuwe stadskantoor.

Doe mee!

kan object niet laden

Respect voor oma, het kan wel!

De gemeente heeft de thuiszorg in de uitverkoop gedaan. Het stadsbestuur is doof voor de noodkreten van cliƫnten en werknemers. En laat hiermee duizenden ouderen, gehandicapten en thuiszorgmedewerkers in de kou staan.

Een frisse wind, het kan wel!

Met het actieplan Luchtkwaliteit Utrecht (ALU) zorgt het college, ondanks de vele protesten uit alle wijken in de stad, voor tienduizenden auto?s extra in de stad die ook nog eens meer kilometers maken. Dit is slecht voor de luchtkwaliteit en de volksgezondheid.

De sloopkogel stoppen, het kan wel!

Er is een enorm woning tekort in Utrecht. Toch drukt de gemeente de sloop van een paar duizend sociale huurwoningen er doorheen. Ondanks de vele protesten en het ontbreken van draagvlak bij de bewoners. Ook wordt er nog te weinig gedaan aan de woningnood onder studenten en aan de huisjesmelkers die hier bakken met geld aan verdienen.

Alle wijken veilig, het kan wel!

De stad Utrecht zegt de wijken in Utrecht veiliger te maken. Ze hangen camera?s en Mosquito?s op. Tegelijkertijd sluiten ze politieposten in de wijken, zijn er bijna geen wijkagenten meer, zetten ze straatcoaches in, die de wijken en hun inwoners niet kennen en wordt er door bezuinigingen op buurtwerk en buurtactiviteiten gekort.

Dit alles vindt de SP Utrecht asociaal en komt daarom met alternatieven! Doe daarom mee, bestel een poster en hang hem voor je raam!

Email: utrecht@sp.nl

Tel.: 030-2861184

Klik hier (PDF-file) om meer te lezen over hoe de SP Utrecht over deze zaken denkt.