Burgermeester en wethouder door de knieen

10 november 2009

Burgermeester en wethouder door de knieen

door_de_knieen2 Afgelopen donderdag gingen burgermeester Wolfsen en wethouder van der Sluis door de knieën voor Nikki en Yasmine. Voor aanvang van het begrotingsdebat in de gemeenteraad boden de twee leerlingen van basisschool de Klim 520 handtekeningen aan vóór behoud van de kinderdisco in Lunetten.

Door de bezuinigingen van de coalitiepartijen is er geen geld meer voor de kinderdisco en moet deze sluiten. De SP vind dat deze bezuinigingen veel te ver gaan en steunt daarom de kinderen in hun actie. Vele kinderen vinden deze sluiting namelijk erg jammer. "Mijn broertje van zes jaar is jaloers. Hij wil later ook naar de kinderdisco en nu kan dat niet meer."

door_de_knieen De disco voor kinderen van 6 tot 12 jaar is al jaren een begrip in Lunetten en wordt altijd druk bezocht. Ondanks de oproep van de jonge bewoners stemde de coalitiepartijen in met de kille bezuinigingen. De kinderdisco probeert nog met vrijwilligers de disco in stand te houden, maar zijn bang dat dit niet gaat lukken.