Opnieuw raadsvragen SP onderhoud As Kanaleneiland [update]

17 december 2009

Opnieuw raadsvragen SP onderhoud As Kanaleneiland [update]

Mitros laat bewoners al anderhalve maand zitten met verstopt riool

Eind oktober groef verhuurder Mitros een gat in de achtertuin van de Marshalllaan 345, vanwege een verstopte riolering. Het gat is er nog steeds, evenals het defect. Bij telefonische navraag door de bewoner verwijst Mitros naar de gemeente en vice versa. De SP zal in de gemeenteraad van 17 december het college verzoeken om direct in te grijpen.

Riool Marshalllaan

Naast het grote ongemak voor de bewoners dat het defect oplevert, is het bovendien zo dat zij al die tijd al niet op de normale manier hun tuin in en uit kunnen. Daarmee is een mogelijke vluchtweg bij calamiteiten als brand afgesloten.

In september stelde de SP ook al vragen over de onderhoudstoestand van de flats in de As van Kanaleneiland.

[UPDATE]
Ondanks dat de klacht illustratief is voor de handelswijze van Mitros en de kastje-naar-de-muur-ervaring met de gemeente besloot het bestuur van de gemeenteraad de SP niet in staat te stellen onze vragen te stellen.
De SP heeft bij de vaststelling van de agenda onze verbazing uitgesproken over deze handelswijze en aangegeven dat wij er van uit gaan dat de problemen in elk geval voor de kerst zullen zijn opgelost. Wethouder De Bondt gaf hierop aan dat binnen twee dagen de problemen zullen zijn opgelost. Waarvan acte.
Meer informatie:
Tim Schipper06-20337002