SP juicht afblazen Belle van Zuylen toe

22 januari 2010

SP juicht afblazen Belle van Zuylen toe

belle-van-zuylen-niet-door-web

Vandaag werd bekend dat de bouw van de Belle van Zuylen niet doorgaat. De toren vormt een te groot financieel risco voor de gemeente. De SP was is altijd verklaard tegenstander geweest van dit zoveelste megaproject en is dan ook zeer verheugd over deze beslissing.

SP-Fractievoorzitter Tim Schipper: "Er is een kantorenleegstand tot het einde der tijden. Alleen dat al maakte dit plan een grote dwaasheid. En dan heb ik het nog niet over de horizonvervuiling tot ver in het Groene Hart en het te verwachten leefklimaat in de directe omgeving van de toren. De rijksbouwmeester kwam niet voor niets met een negatief advies. Het afblazen ervan is een prima ontwikkeling en een verstandige beslissing."

Blijft over de vraag hoeveel publiek geld er inmiddels in de plannenmakerij is gaan zitten. Schipper: "Het hele circus rondom het bestemmingsplan, het Milieu Effect Rapport, de windstudies, de glossy reclamefolders. Moet alles bij elkaar dik in de tonnen lopen. We zullen dit zeker nog boven tafel zien te krijgen."