Roemer: 'wat mij betreft blijft het bij één kabinet Rutte'

15 februari 2011

Roemer: 'wat mij betreft blijft het bij één kabinet Rutte'

"Rutte noemt zijn kabinet Rutte 1, wat mij betreft blijft het daarbij. 2 maart kan de kiezer dit kabinet stevig weerwerk geven door luid te protesteren tegen dit afbraakbeleid."

Die boodschap van SP-leider Emile Roemer werd goed ontvangen in een volle Jacobikerk in Utrecht. Hij wees bijna vierhonderd aanwezigen onder andere op de snoeiharde bezuinigingen in het passend onderwijs. "Ronduit asociaal, en wat mij betreft worden die vandaag nog terug gedraaid. We ontnemen deze kinderen de kans op een goede ontwikkeling."

Volle zaal in de Jacobikerk

Op de openbare avond in de Jacobikerk trapte Emile Roemer de campagne voor de provinciale staten af. Op deze avond overhandigde de SP Utrecht een rapport over zorg aan Emile. Het afgelopen jaar heeft de SP Utrecht het Meldpunt Zorg Utrecht opgericht om ervaringen, klachten en suggesties voor verbeteringen in kaart te brengen. Emile ging na aanleiding van dit verslag in gesprek met werknemers en cliënten over de zorg.

Lijsttrekker Anne-Marie Mineur in gesprek met Emile Roemer

Ook werd de Utrechtse lijsttrekker Anne-Marie Mineur stevig ondervraagd door Roemer over waarom de SP zo hard nodig is in de provincie Utrecht. Tot slot beantwoordde Emile Roemer de vele vragen die het publiek in petto had, variërend van samenwerking met andere partijen en hypotheekrenteaftrek tot passend onderwijs en cultuur.

Ook de SP-band Spic & Span was aanwezig. Emile in gesprek met een van de gasten.