SP Utrecht opent meldpunt woningonderhoud

25 februari 2011

SP Utrecht opent meldpunt woningonderhoud

Op zaterdag 26 februari opent de SP Utrecht het meldpunt woningonderhoud. De afgelopen jaren komen er steeds meer klachten binnen bij de SP over achterstallig onderhoud bij huurwoningen. "Zeker huizen waarvan ooit besloten is om ze te gaan slopen worden amper onderhouden", verklaart fractievoorzitter Tim Schipper, "maar de sloop wordt keer op keer uitgesteld en intussen zitten de bewoners in een bouwval die niet langer onderhouden wordt, om over woningverbetering en energiebesparende maatregelen maar te zwijgen. Corporaties hebben de plicht om fatsoenlijk onderhoud te plegen. Het voornemen tot sloop ontslaat ze daar niet van."

Om een goed beeld van de problemen te krijgen roept de SP bewoners op om hun klachten te melden. Met deze klachten zal de SP naar de verantwoordelijke wethouder en de woningbouwcorporaties stappen en eisen dat zij hun verantwoordelijkheid nemen.

De opening van het meldpunt zal worden gedaan om 15.00 uur in Tuinwijk, hoek Talmalaan - Samuel van Houtenstraat, door SP-fractievoorzitter Tim Schipper. Na de officiƫle opening gaan SP'ers de buurt in om ter plekke de eerste klachten te verzamelen.